صرفه جویی در زمان برای ورود سریع اطلاعات و تصحیح  خودکار  با AutoCorrect

تصحیح  خودکار  با AutoCorrect

تصحیح  خودکار  با AutoCorrect : با استفاده از گزینه (AutoCorrect) می توان با شناسایی خطای احتمالی کاربر و تصحیح خودکار آن، احتمال ایجاد خطا را کاهش داد. اکسل یک سری از موارد خطای معمول را به همراه عبارت صحیح آن به سیستم معرفی نموده است.

ما می توانیم موارد دلخواهی را نیز به آن اضافه نماییم. مثلا اگر شما داخل سلولی به جای About بنویسید Abotu اکسل به صورت خودکار اشتباه شمار و تصحیح میکنه و تو سلول کلمه اصلاح شده  Aboutنوشته می شود .

فرض کنید شما به صورت روزانه با برنامه های آفیس سرو کار دارید و یه سری عبارتها رو باید به تعداد زیادی تکرار بکنید .

برای مثال نام شرکت خودتان ، خب اگر بخواید از این عبارت به دفعات زیاد استفاده کنید می توانیم از این قابلیت استفاده کنیم و به اکسل بگیم که هر جا کاربر عبارت ” شر” رو وارد کردیم شما اون رو خطا تشخیص  بده و با عبارت ” شرکت سهامی عام البرز”  جایگزنش کن و در واقع خلاصه نویسی می کنیم .

مراحل کار با تصحیح  خودکار  ( AutoCorrect )

برای استفاده از این قابلیت از منوی File  بر روی گزینه Option کلیک می کنیم .

تصحیح  خودکار  با AutoCorrect

در پنجره باز شده از گزینه های سمت چپ Proofing رو انتخاب کنید و روی گزینه Auto Correct Option کلیک کنید. 

نکته : اگر عبارتی که قرار است جایگزین بشه متن فارسی است ، دقت کنید که بالای پنجره باز شده نوشته شده باشه( Auto Correct: persian) که برای این کار قبل از باز کردن این پنجره با دکمه ALT+SHIFT صفحه کلید را فارسی کنید و بعد وارد این پنجره بشید .

تصحیح  خودکار  با AutoCorrect

برای نمونه می خواهیم اگر در سلولی واژه “شر” نوشتیم بعد از فشار کلید Enter یا دکمه Spacebar عبارت با عبارت ” شرکت سهامی عام البرز”  جایگزنش شود ، که مثل تصویر بالا تکمیل می کنیم و بعد از معرفی هر دو واژه کلید Add را فشار می دهیم . برای ویرایش یا حذف تصحیح معرفی شده نیز می توانیم از کلید Replace  یا Delete به تناسب استفاده کنیم.

نکته: تصحیح خودکار موجود در این بخش و یا مواردی که به آن اضافه می شود مختص برنامه اکسل نبوده و هم زمان در سایر برنامه های Office نیز اجرا می شود.

در بخش دوم زبانه Proofing می توانیم ، زمان و نحوه اعمال Auto Correct را با توجه به موارد موجود مدیریت نماییم. همچنین می توانیم به سفارشی کردن دیکشنری ها (Custom Dictionaries) مرتبط با زمان مکاتبه خود اقدام نماییم.

 

[su_note note_color=”#DDFF99″]

بیشتر بخوانید : 

ده تکنیک و ترفند اکسل تا با موس و کیبورد سریعتر کار کنید

آموزش نمایش و تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در اکسل Excel و محورهای نمودار

ده تکنیک و ترفند اکسل تا با موس و کیبورد سریعتر کار کنید

[/su_note]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =